Junioren HFC EDO geven de doorslag tegen De Meer (zat) 1

21 mei 2009

Vandaag speelde De Meer tegen HFC EDO, 10e geeindigd in de 3e klasse C. Dat het elftal uit Haarlem niet voor niks degradatievoetbal heeft gespeeld en zodoende in de nacompetitie voor klassebehoud moest strijden bleek wel uit het opstellen van 6 A junioren die uitkomen in de 3e divisie landelijk. De Meer begon geconcentreerd aan de wedstrijd en wist de goed voetballende ploeg uit Haarlem ver weg van de goal te houden. Kansen waren voor Joost van Leeuwen en Jesse Langeveld die helaas geen doelpunten opleverden. HFC EDO had tot dat moment geen kansen gecreeerd, mede dankzij de sterke organisatie van De Meer. De 1-0 viel uit het niets en werd gescoord uit een vrije trap buiten de 16 meter die laag langs keeper Joost Visser in het doel verdween (waar stond de muur?)
De Meer was lichtelijk aangeslagen en moest zich gedurende de eerste helft herstellen, maar had moeite met het combinatiespel van de junioren van HFC EDO, die promt de 2-0 scoorden. Nog niks aan de hand zou je zeggen en met het spel van spits Joost van Leeuwen die een zeer gretige indruk maakte zat het vandaag wel goed. Vlak voor rust scoorde De Meer door een doelpunt van dezelfde Joost van Leeuwen de aansluitingstreffer. Na rust een gelijk opgaande strijd, waarbij De Meer in de eerste 20 minuten niet de mindere was. Uit het niets scoorde HFC EDO de 3-1. Na deze goal werd de Meer feller en kon meer het spel dicteren. Soms ingeleid door slordig balverlies, maar altijd weer goed spelend in de positie. De Meer scoorde 20 minuten voor tijd de aansluitingstreffer (2-3) door wederom spits Joost van Leeuwen middels een fatastische kopbal. Hier zat meer in! 15 minuten voor tijd stuurde de scheidsrechter Mustafa Mohammed van De Meer naar de kleedkamer wegens natrappen. Dit was ook het moment dat De Meer geen druk meer kon uitoefenen en uiteindelijk genoegen moest nemen met een 3-2 eindstand. Zaterdag 23 mei de return. Dit keer op echt gras bij De Meer. Het belooft een spannende wedstrijd te worden. De Meer moet met 2 doelpunten verschil winnen wil zij doorgaan naar de finale op 30 mei. Er zijn nog meer scenario\'s denkbaar, waarbij ook bij winst met 1 doelpunt verschil De Meer nog kans heeft door middel van penaltys naar de finale te gaan. Het zal niet makkelijk worden tegen de jeugd van HFC EDO, maar dat er kansen liggen is duidelijk. Steun de Meer tegen de HFC EDO op zaterdag 23 mei om 14:30uur op sportpark Drieburg.