Hardwerkend De Meer Zondag 1 wint van Fortius

1 oktober 2012

Onder leiding van arbiter B.M. Lange uit Almere had De Meer vandaag in de eerste helft de wind letterlijk en figuurlijk in de rug. Na 5 minuten gaf Dennis een prachtige steekbal op Stefan die in eerste instantie op de paal schoot, maar vervolgens de rebound in tweede instantie in het dak van het doel schoot, 1-0.
De Meer wordt nu, gesteund door de wind en de vroege voorsprong, sterker. Fortius hield zich te veel met praten bezig, en dat was voor het goed spelende De Meer een kolfje naar hun hand.

Niet veel later werd er weer een mooie aanval opgezet aan de rechterkant en het was uiteindelijk de rechtsback Rodger die met een goed schot
in de verre hoek de 2-0 liet aantekenen.
Af en toe was Fortius wel gevaarlijk, maar faalde in de afwerking. De Meer verdedigde goed, maar moest wel een strafschop weggeven. De speler van Fortius knalde de
bal nogal hard op de lat. Hier kwamen we goed weg!

Het bleef dus 2-0 en de wedstrijd werd met goed voetbal verder gespeeld. Beide ploegen waren tegen elkaar opgewassen, maar uit een goede uittrap van Joey, die werd doorgekopt
scoorde Ruben zeer fraai de 3-0. Wat een weelde.
Na de thee lette de verdediging even niet op en werd het na een minuut spelen alweer 3-1. Fortius begreep dat je behalve naast praten ook moet voetballen en werd gevaarlijker. Toch, bij een vrije trap voor De Meer in de 10e minuut na rust zette onze Louis zich achter de bal en schoot het ronde ding fraai in de linkerbovenhoek 4-1!

Er kwamen nu wat wissels, maar de wedstrijd werd steeds rommeliger. Fortius ging nu alles of niets
spelen en de verdediging van de roodhemden moest nu alles geven. En niet alleen de verdediging, maar de hele ploeg werkte hard.

Fortius kreeg opnieuw nog een strafschop die ze dit keer wel verzilverden 4-2.
De Meer was alleen nog met counters gevaarlijk, via de flank kreeg Stefan een mooe kans, maar zijn kopbal werd door de keeper gestopt. Ook Ruben kreeg nog een kans, maar zijn schot ging net naast de verkeerde kant van de paal.
Onze keeper Joey was in de slotfase goed op dreef en zo behaalde het hardwerkende elftal van De Meer een mooie overwinning.

Hopelijk weet de ploeg van trainer Alarcon Vidal deze vorm vast te houden als zij aankomende zondag uit spelen om 14.30 uur tegen SDZ.
Van uw verslaggever langs de lijn, Bert Helsloot.