Goed Paasweekeinde voor De Meer Zondag 1

2 april 2013

Na een 0-5 zege tegen hekkensluiter OSC afgelopen Paas-zaterdag was het op maandag tweede Paasdag dat het elftal van coach Alarcon Vidal alweer moest spelen.
Nu tegen middenmoter Swift, dat de afgelopen wedstrijden zeer goede resultaten had geboekt.

Onder leiding van scheidsrechter Pim Golta was het te merken dat beide teams kort geleden al een wedstrid in de benen hadden. Over het algemeen was De Meer wat beter en er kwamen dan ook een aantal kansen die in eerste instantie gemist werden.
Na 20 minuten was het wederom Ruben die de openingstreffer op zijn rekening nam. Uit een mooie voorzet wist hij de bal knap met links in het doel te werken, 1-0.
Kort daarop was het Stefan die op aangeven van Louis de bal vanaf de rechterkant in de verste hoek van het doel binnenschoot, 2-0 en een fraai doelpunt.
Swift probeerde alsnog voor rust de aansluitingstreffer te maken maar de roodhemden lieten dat niet toe. Mede door een sterk spelend centraal duo, Thomas en Yan, en de verdedigende middenvelder Daan, die bijna overal tussen kwam om het gevaar te neutraliseren.

Na de thee een agressiever Swift, dat kansen kreeg op de 2-1, maar Joey stond op zijn post in het doel. Stefan werd gewisseld i.v.m een blessure aan zijn enkel en Thomas ging naar de voorhoede. Rodger was zijn vervanger en nam, na enkele weken blessureleed, weer zijn vertrouwde rechtsback positie in.
De Meer was nu gevaarlijker, omdat er nu meer ruimte ontstond op het veld.
Mouad maakte op een assist van Thomas met een mooie lob en vervolgens een schot de 3-0.

Swift ging nu nog meer naar voren wat resultaat opleverde met een doelpunt 3-1. Hier zag de defensie van de Zondag 1 er toch niet echt scherp uit.
De Meer moest een tandje bijzetten en Louis maakte 4-1 uit een vrije trap die de keeper van Swift te laat zag. De bal was echter niet onhoudbaar, maar dit soort kansen blijven toch een specialiteit van Louis.
Overigens was deze keeper goed op dreef in zijn doel. Na nog een kopbal van Ruben op de paal was de wedstrijd wel gestreden, al was het Swift dat dapper voetbalde
en niet opgaf dichtbij een tweede treffer.
Na goed doorzetten van de ingevallen Koen, liet Ruben de 5-1 eindstand aantekenen uit de rebound, nadat de poging van Mouad werd geparreerd door de keeper.

Toen scheidsrechter Golta affloot hadden wij een sportieve wedstrijd gezien. Volgende week staat er wederom een zeer belangrijke wedstrijd op het programma, namelijk tegen directe concurrent, de Meteoor 1. Deze wedstrijd op Sportpark Tuindorp Oostzaan begint om 14:00 uur.
Van uw verslaggever langs de lijn; Bert Helsloot.