Geslaagde Vriendinnen- middag bij s.v. De Meer

29 april 2013

De meidenafdeling van s.v. De Meer organiseert één per keer per jaar een vriendinnenmiddag voor leden en niet-leden. Woensdag 24 april j.l. vond alweer de derde editie plaats van dit evenement. Er waren in totaal 60 meiden op de dag afgekomen waarvan 36 niet-leden.

Onder het genot van een heerlijk zonnetje werden de deelneemsters, in de leeftijd van 6 t/m 14 jaar, verdeeld in kleine groepjes. Per groep werd een vier tegen vier toernooi met individuele winnaar gespeeld. Op vier verschillende velden werden partijspellen gespeeld waarbij je punten kon verdienen. Als je team won kreeg je 3 punten, gelijkspel leverde 1 punt op en bij verlies ontving je helaas 0 punten. Echter elk doelpunt wat je als team maakte, leverde ook één punt op.

Het vijfde onderdeel op deze middag was het penalty-schieten . Alle deelneemsters mochten vijf keer een penalty schieten. Mocht het totale puntenaantal bij het vier tegen vier toernooi gelijk zijn, dan werd er namelijk gekeken naar het aantal gescoorde penalty’s.

Zichtbaar was dat alle deelneemsters met veel plezier aan het voetballen waren. Voorzitter van s.v. De Meer Jacques van den Ende zag alleen maar, zoals hij zelf heeft aangegeven, blij spelende meiden.

Na anderhalf uur voetballen kregen alle meiden een welverdiend koekje en iets te drinken. Per groep ontving de speelster met de meeste punten na afloop een mini-bal. Opvallend was dat bij vier van de vijf groepen een speelster won die nog niet op voetbal zat.

Tot slot kreeg iedere deelneemster als aandenken een bidon. De niet-leden ontvingen een s.v. De Meer map met daarin informatie over meidenvoetbal.  De vereniging s.v. De Meer kijk terug op een leuke en gezellige middag en hoopt veel meisjes gestimuleerd te hebben om ook lid te worden van een voetbalvereniging!