Gemakkelijke overwinning van de Zondag 1 op Kwadijk

26 april 2013

Door het slechte weer de afgelopen herfst- en wintermaanden was de wedstrijd tegen Kwadijk al meerdere malen afgekeurd. Nu doet zich de situatie voor dat De Meer in ruim twee weken tijd ook twee keer tegen tegen deze ploeg moet voetballen.

Het is opmerkelijk dat de KNVB dit soort avondwedstrijden inpland om 19.00 uur \'s avonds. Waarschijnlijk gaan zij eraan voorbij dat het overgrote deel van de spelers gewoon een full-time baan heeft en dat de avondspits vanuit Amsterdam ook geen pretje is.
Toch stonden beide teams op aanvangstijd compleet op het veld, echter was het de scheidsrechter van dienst die 30 minuten te laat arriveerde op het sportcomplex. Dusdoende begon de wedstrijd om 19:30 uur.

Het was al snel duidelijk dat De Meer ook deze wedstrijd weer de betere ploeg zou zijn. Kwadijk werd op het slechte veld constant onder druk gezet wat leidde tot veel balverlies bij de thuisploeg.
Koen, die de afwezige Matthijs in het centrum van de verdediging verving, kon samen met Yan de bal prima rondspelen totdat er een vrije man op het middenveld of in de aanval werd gevonden.
Door twee schitterende goals van Stefan (0-1 na een heerlijke uithaal vanaf de punt 16-meter) en Thomas (0-2 met links, vanuit de volley) kon de winst al zo goed als worden bijgeschreven.

Tegenvallers waren er ook te vermelden deze avond, want of het nou door het veld kwam of niet, Stefan werd na ongeveer 35 minuten gewisseld met een ogenschijnlijk zware enkelblessure, Mouad werd in de rust gewisseld door eveneens een enkelblessure en in de tweede helft raakten ook nog eens Rodger (lichte hamstringklachten) en Daan (lichte kuitspierklachten) geblesseerd en ook zij moesten de wedstrijd vroegtijdig staken.

De goede bank zorgde ervoor dat het niveau van de eerste helft werd voortgezet. Nick, Sean en Oussama vielen allen goed in en zodoende kon Ruben er wederom mooi 0-3 van maken nadat zijn pegel vanaf 18 meter onhoudbaar voor de keeper in de linkerhoek verdween.
Het restant van de wedstrijd werd zonder al te veel hoogtepunten professioneel uitgespeeld, eindstand 0-3.

Wederom weer 3 punten voor De Meer waarmee de druk op de concurrentie verder wordt opgevoerd. Zondag staat het inhaalduel met SDZ op het programma. De resterende 40 minuten waarin De Meer met 3-0 leidt tegen 10 man van SDZ begint om 14:00 uur op Sportpark Drieburg.

Van uw verslaggever langs de lijn.