Gelijk spel De Meer 1 (zon)in 1e ronde nacompetitie

13 mei 2010

Na afgelopen zondag de tegenstanders van De Meer te hebben bekeken (Amstellad/united - SV Ouderkerk 1-1), zou er vandaag minimaal gelijk moeten worden gespeeld tegen Amstelland/United. Het was wonderlijk te moeten constateren dat de ploeg uit Zuid-Oost het wekelijks presteert een ander elftal op te kunnen stellen. De Meer vandaag zonder vaste laatste man Koen Straver en spits Thomas Gesink begon fel aan de wedstrijd. Dat dit uiteindelijk tot vier gele kaarten leidde was meer te danken aan de warrig fluitende scheidsrechter dan aan de overtredingen. Met een prachtige goal wist De Meer de score te openen (1-0). Dat scheidsrechters soms verkeerde beslissingen nemen was vandaag ook een gegeven. Een sleiding in de 16 meter op de bal van Harry Fenne werd door de scheidsrechter beoordeeld als een overtreding. Strafschop en de gelijkmaker (1-1). De Meer was even van slag en zag kort na de gelijkmaker van de gasten de 1-2 op het scorebord staan. Na rust een beter De Meer, alhoewel moet worden gezegd dat er wel veel ruimte werd weggegeven in de achterste linie. De gelijkmaker van De Meer (2-2) was niet meer dan terecht. Kortom een enerverende wedstrijd met een aantal vraagtekens betreffende de speelgerechtigheid van een speler van Amstelland/United. Dit is een zaak die de KNVB maar eens goed moet uitzoeken. Zondag speelt De Meer uit tegen S.V. Ouderkerk. Met minimaal een gelijkspel plaatst De Meer zich dan voor de 2e ronde van de nacompetitie. Winst op S.V. Ouderkerk zal een directe promotie naar de 4e klasse opleveren.