Geen koffie? Wildplassen? Bij De Meer?

9 maart 2009

Je verwacht het niet, maar toch kan dat zo maar gebeuren of nodig zijn. We hebben namelijk veel te weinig openers en sluiters. Net als ieder ander lid loop je daarom op zaterdag en zondag een dik risico dat je een gesloten clubhuis aantreft. Heel vervelend als je koffie of bier wil. Maar ook als je je wilt omkleden of naar het toilet moet. En bijzonder ongastvrij tegenover leden van bezoekende competitieteams en andere gasten.

Vandaar deze noodkreet aan alle competitiespelers.
Meld je als opener of sluiter of als allebei voor de periode van de competitie. In het belang van onze club, in het belang van een leuk en succesvol verloop van de competitie.

Wat houdt de taak in?
Met een sleutel en code open of sluit je het clubhuis en laat degenen die bardienst hebben binnen of zwaait ze uit. Een keer openen of sluiten kost je per keer 10 tot 20 minuten. Je bent er dus als eerste of je gaat als laatste weg. Op afgesproken tijden.

Wat vraag ik precies?
Reageer positief en meld je aan als opener, of als sluiter, of als allebei. Vermeld je telefoonnummer en geef aan in welk team je zit. De coördinator openen en sluiten (Nico Nentjes) zal je dan indelen op de dagen dat je thuis speelt.

Is dat alles?
Ja, want de taak is wel belangrijk, maar niet veelomvattend.
Nee, want ook na de competitie zijn er openers en sluiters nodig.  Wil je je daar ook voor opgeven? Vermeld het als je reageert. Nico Nentjes zal vervolgens contact met je opnemen om rekening te houden met je wensen over tijden en dagen, beschikbaarheid etc . Uiteraard kun je dat ook in je reactie al aangeven.

Tot slot

• De jeugd geeft het goede voorbeeld. Drie zaterdagochtenden is het openen al geregeld. We hebben namelijk een jeugdcompetitieteam dat op zaterdagochtend om 9.00 uur begint. Hun begeleider opent dan. Nu de overige dagen nog.
  • Geef dit bericht door aan anderen. Onze club moet het van de vrijwilligers hebben.
  • Aanmelden kan ook direct bij de coördinator Nico Nentjes (n.nentjes(at)upcmail.nl).

Verder hoop ik op veel reacties en wens ik je succes met je team.

Hans van der Maas