Geen afwerking van De Meer Zondag 1 in Oosthuizen

25 september 2012

Onder leiding van scheidsrechter Reemnet begon de wedstrijd op de eerste 10 minuten na voor De Meer met goed combinatiespel. Er werden mooie aanvallen opgezet die via de flanken voor het nodige gevaar zorgde.
Kansen genoeg maar de bal wilde er niet in. In deze fase hadden wij beslist moeten scoren, al moet worden gezegd dat de keeper van Oosthuizen wel in goede vorm was.

Vlak voor de rust volgde er wederom een aantal kansen waaronder harde schoten van Ruben en Daan die de keeper vakkundig wist te stoppen.

De rust ging in met een 0-0, maar De Meer had al lang voor moeten staan.

Na de thee was het een gelijkopgaande strijd. In de 55e minuut volgde een wat ongelukkig moment voor Matthijs die de bal verspeelde na een klein duwtje in de rug van de tegenstander, die vervolgens alleen op doel afging en scoorde 1-0.

Hierna volgde gesterkt door die voorsprong enige snelle aanvallen via hun rechterflank, maar De Meer wist die goed op te vangen.
Na een kwartier spelen was er wat geharrewar aan de
rechterkant, Thomas haalde de nummer 10 van Oosthuizen neer en na wat heen en weer geschreeuw tussen beide spelers verloor Thomas zijn beheersing en gaf de speler van Oosthuizen een lichte schop. Volgens mijn waarneming een veel te zware straf.

De Meer moest met tien man verder en dat ging ze goed af. Alleen ja, wederom die afwerking! Daar moet wel bij worden vermeld dat de beide keepers na rust zeer goed waren. Onze keeper Joey hield nog een aantal goed uitgespeelde counters tegen en hield zo De Meer in de wedstrijd, bravo!

Aan het eind hielden wij er een kater aan over, er had meer in gezeten. Volgende keer beter! Aanstaande zondag om 14.00 uur, de streekderby, thuis tegen Fortius 1.

Van uw verslaggever langs de lijn, Bert Helsloot