Fandag Dames 2 was een groot succes

4 juni 2019 - Door: Damesvoetbal

Afgelopen zaterdag heeft de allereerste editie van de officiële De Meer Dames 2 Fandag plaatsgevonden. Vele ouders met heuse spandoeken, vrienden, oud-speelsters en de MO11 stonden klaar om De Meer naar de overwinning te helpen tegen Wartburgia.

Hand in hand, met de meiden van de MO11 als heuse mascottes (net als op TV bij Ajax), betraden beide teams onder luid gejuich het veld. De wedstrijd begon voortvarend met een fraaie kopbal van Julia die een puntgave voorzet van Lenneke onhoudbaar wist binnen te knikken.

De sfeer buiten het veld zat er ondertussen ook goed in, de MO11 was druk bezig om zo snel mogelijk zo veel mogelijk Bingo’s te halen en er werd hartstochtelijk aangemoedigd. Op het veld volgde helaas minder succes, de voorsprong werd vlot teniet gedaan door een snelle tegengoal en nog erger Heleen moest flink gehavend aan de knie het veld verlaten. In de rust werden de koppies nog eens goed bij elkaar gestoken,er waren immers nog volop kansen en 45 minuten om wat aan de stand te doen. Met de beste bedoelingen werd de strijd weer aangegaan maar het mocht niet baten en uiteindelijk ging Wartburgia er met een geflatteerde overwinning mee vandoor.

Nederlaag of niet, na de wedstrijd liet de Dames 2 zien over uitstekende 'derde helft kwaliteiten' te beschikken en het bleef met de overgebleven fans nog lang onrustig bij De Meer!

Bedankt aan alle toeschouwers en tot volgend seizoen!