DWF categorie B Veldvoetbal vanaf seizoen 2013 - 2014

25 maart 2013

De KNVB heeft in week 8 alle veldvoetbalverenigingen geïnformeerd over een tijdelijk uitstel van de ingebruikname van het digitale wedstrijdformulier (DWF) in de categorie B van het senioren veldvoetbal mannen en vrouwen.
Sportlink Services heeft inmiddels diverse verbeteringen in de infrastructuur doorgevoerd. Dit verbetertraject is echter nog niet afgerond en duurt naar verwachting nog ongeveer zes weken. Dit betekent dat de tijd te kort is om in de eindfase van dit seizoen het DWF in gebruik te gaan nemen in categorie B senioren veldvoetbal mannen en vrouwen.

Voor veel verenigingen is dit verdere uitstel ongetwijfeld een teleurstelling. Maar bij een geforceerde invoering van het DWF voor alle seniorenelftallen uit Categorie B bestaat het risico, dat het KNVB systeem niet stabiel genoeg is, wat bij veel gebruikers tot ongemak en onbegrip zou leiden. En dat is wel het laatste wat de KNVB wil.
In de komende periode gaat Sportlink Services verder met het oplossen van de geconstateerde infrastructuurproblemen, zodat invoering vanaf seizoen 2013/’14 alsnog kan plaatsvinden.

Als gevolg van dit besluit is het niet persé noodzakelijk dat verenigingen doorgaan met het aanmaken van nieuwe bondsteams voor de seniorenelftallen mannen en vrouwen die uitkomen in Categorie B.
De KNVB komt in juni met een uitgewerkte planning voor de invoering van het DWF in Categorie B senioren mannen en vrouwen in het seizoen 2013/’14.