Duur puntverlies De Meer 1 (zon) tegen Seref Spor

4 november 2009

De Meer moest vandaag tegen Amsterdam Seref Spor aantreden zonder de geblesseerden; Abdel, Koen Straver, Stefan de Vries en Jonathan Munoz. Daarentegen stond Pedro wel weer in de basis die hiermee ook gelijk zijn afscheidswedstrijd speelde, omdat hij weer terugkeert naar zijn geboorteland, Chili.

In het eerste half uur gebeurde er vrij weinig aan beide kanten. Echt grote kansen werden er niet gecreëerd, totdat Pedro in de 30e minuut de buitenspelval van de bezoekers wist te ontlopen en de volledig vrijstaande Thomas Gesink wist te bedienen die de bal voor het intikken had, 1-0. Een gunstige voorsprong dus, maar binnen 3 minuten tijd keek de Meer alweer tegen een 1-2 achterstand aan. Bij de gelijkmaker kon de aanvaller van Seref Spor door de hele verdediging slalommen waarna hij de bal simpel kon binnenschieten en de 1-2 werd gescoord vanuit een corner waarbij de doelpuntenmaker van Seref Spor de bal volledig vrijstaand kon inkoppen achter doelman Ruben Schinkel. Een slechte fase van de de Meer defensie dus, ruststand 1-2.

In de tweede helft moest de Meer op zoek naar de gelijkmaker, want puntenverlies zou erg pijnlijk zijn gezien de stand op de ranglijst van Seref Spor en het feit dat de concurrentie het onderling tegen elkaar op moesten nemen.
De Meer creëerde veel kansen in de tweede helft wat ook resulteerde in de verdiende gelijkmaker van Pedro in de 60e minuut. Met een droge knal vanaf de 16-meter wist hij de keeper van Seref Spor te verschalken en zodoende zijn afscheidsdoelpunt mee te pakken, 2-2.Het bleek niet genoeg voor de overwinning, want de vele kansen van de Meer werden gemist of onschadelijk gemaakt door de doelman van Seref Spor.  Al met al een matige wedstrijd van de Meer zijde, de tweede plaats lag voor het oprapen, maar werd niet gepakt. Hopelijk gaat het volgende week beter tegen APGS 1, als dan ook weer de directe concurrenten het tegen elkaar op gaan nemen en de Meer de 3 punten moet pakken.  Opstelling: 1. Ruben Schinkel 2. Rodger Buijs 3. Bilal el Kassis 4. Luc van Haaren 5. Yan Balijon 6. Angel Parra Mautz 7. Pedro 8. Bart van Vuuren (14. Nick Visscher) 9. Thomas Gesink 10. Ruben Peuchen 11. Daan Balijon