De Meteoor wederom een maatje te groot voor de Zondag 1

9 april 2013

De spanning in de 4e klasse E is nog altijd om te snijden. Koploper ASV Arsenal en nummer 3 de Meteoor hebben de beste papieren om dit jaar het kampioensschap te behalen. Daarachter strijden avv SDZ, Ilpendam en De Meer om de felbegeerde nacompetitie tickets.

De Zondag 1 moet haar wedstrijden blijven winnen, maar met directe wedstrijden tegen de Meteoor en Ilpendam op het programma was nog alles mogelijk. De wedstrijd op Sportpark Tuindorp Oostzaan werd door heel wat mensen bezocht. Op het nieuwe kunstgrasveld was het de Meteoor dat beter aan de wedstrijd begon.
Het was voor het centrale duo lastig om de boomlange, sterke spits van de thuisploeg af te stoppen en de backs Matthijs en Robbert waren veelvuldig net op tijd om hun directe tegenstander van scoren af te houden.

Voetballend kwam De Meer er maar amper goed uit. Waar het de voorgaande wedstrijden steeds opbouwend en met georganiseerd goed positiespel werd gevoetbald was het vandaag vrij slordig en angstig.
In de 40e minuut van de wedstrijd kwam de Meteoor dan ook op een 1-0 voorsprong. Een overtreding op de rand 16 meter werd door de arbiter bestraft met een vrije trap. Helaas voor De Meer bleek dit een kwaliteit te zijn van de spits van Oostzaanse ploeg, waarbij ook Joey niet helemaal vrij uit ging.
Meteen na het doelpunt toonde de Zondag 1 wat meer lef en dit resulteerde in twee grote kansen voor Sebastiaan, maar de keeper stond een succes in de weg.

Na de thee waren de ploegen wat meer aan elkaar gewaagd. De Meteoor bleef de lange bal hanteren richting de voorhoede spelers en De Meer ging naarstig op zoek naar de gelijkmaker.
Erg succesvol was dit niet vandaag, De Meer werd alleen nog gevaarlijk door Ruben vanuit een hoekschop, een schot van Stefan die in het zijnet belandde en een scrimmage waar Rodger zijn teen net niet voldoende tegen de bal kon zetten.

De Meteoor wist ook nog een 2-0 stand op het scorebord te brengen. Een corner werd bij de 2e paal teruggekopt en de volledig vrijstaande (!) linkshalf kon de bal simpel binnenkoppen.

Dit resultaat zorgt ervoor dat de Meteoor hele goede zaken heeft gedaan voor hun race voor de titel en dat De Meer weer even pas op de plaats moet maken.
Aankomende zondag speelt de Zondag 1 weer een hele belangrijke wedstrijd thuis om 14:00 uur tegen Ilpendam 1. Komt allen en tot ziens op Sportpark Drieburg, waar na de wedstrijd ook om 16:30 uur de topper psv - AJAX is te zien! Van uw verslaggever langs de lijn.