De Meer Zondag 1 vertoont een Houdini-act tegen Ankaraspor 1

7 mei 2012

Amsterdam - Met nog twee wedstrijden te gaan in de competitie staat de Zondag 1 nog altijd op de tweede plaats van de derde periode achter kampioen Geinburgia. Vandaag stond de wedstrijd tegen Ankaraspor 1 op het programma. Twee finales nog te gaan, dat is wat de mannen van De Meer werd ingeprent voor de wedstrijd. Bij winst vandaag en verlies van concurrent sv Diemen bij CTO \'70 konden de mannen van trainer Alarcon Vidal de periode misschien al binnenhalen, maar deze gedachte bleek al snel veel te voorbarig. De laatste weken zag het veldspel er goed uit, maar daar was vandaag niet veel van te zien. Achterin werd de bal, door het vroeg druk zetten van de voorhoede van Ankaraspor, niet goed rondgespeeld. Het middenveld kon niet worden bereikt doordat er weinig beweging was en de voorhoede was kansloos met de lange ballen die zij te verwerken kregen. Ankaraspor was met hun fysieke gesteldheid de bovenliggende partij en zij wisten tot 2 maal toe vrij gemakkelijk te scoren, ruststand 0-2. In de kleedkamer werd er een tactische omzetting gedaan, Thomas die al vanaf het centrum achterin was doorgeschoven naar de spitspositie bleef daar staan en de 4-3-3 werd omgezet naar een 3-4-3 opstelling. De boodschap was duidelijk, snel een treffer maken en voor alles een derde goal van Ankaraspor voorkomen. In de 50e minuut bleek het onheil een feit, de 0-3 lag in het net en de supporters langs de lijn leken al geen cent meer te geven voor de kansen van De Meer. Echter bleken de spelers daar niet van te willen weten, mede doordat Ankaraspor de touwtjes nu wat lieten vieren en De Meer heel opportunistich ging spelen viel al snel de 1-3 van Rodger. De roodhemden ruikten bloed en wilden deze wedstrijd koste wat kost winnen. Thomas scoorde met een subtiele boogbal de 2-3 en Freek wist na een afgeslagen vrije trap prachtig de gelijkmaker langs de keeper te krullen, 3-3. Ankaraspor was op dat moment stukgespeeld, zij konden het tempo niet bijbenen en De Meer moest winnen en bleven doorgaan om de winnende treffer te maken. Veel kansen werden gemist door oa Thomas, Stefan, Mouad en Dennis, de wanhoop was nabij. In de 89e minuut was het uiteindelijk toch Thomas die de bevrijdende 4-3 wist te maken en het feest was compleet. sv Diemen won ook van CTO\'70 dus De Meer had goede zaken gedaan en bleef alles in eigen hand houden voor de wedstrijd van volgende week donderdag tegen KDO. DE wedstrijd van het seizoen wordt gespeeld op donderdag 17 mei (Hemelvaartsdag) in de Kwakel om 14:00 uur, komt allen om de Zondag 1 naar de nacompetitie te supporten!