De Meer Zondag 1 - SDZ na 50 minuten spelen 3-0

25 maart 2013

In deze koude donderdagavond inhaalwedstrijd van de Zondag 1 verstapte scheidsrechter Ron Stigt zich na 5 minuten spelen in de tweede helft en kon de wedstrijd niet meer vervolgen. De laatste 40 minuten moeten nog op een latere datum worden uitgespeeld. Hier volgt het verslag van de eerste helft.
De wedstrijd begon met aan beide kanten goed voetbal en was leuk om naar te kijken. In het eerste kwartier ging het spel gelijk op, al was SDZ ietsjes beter met enkele gevaarlijke aanvallen via de flanken. Onze achterhoede had er goed het oog in. Na 15 minuten spelen begon De Meer het spel naar zich toe te trekken. Er werd harder gewerkt, druk gezet en SDZ kreeg het daardoor moeilijk. Vooral onze linkerflank speelde snel en was dan ook zeer gevaarlijk voor het doel van de tegenstander.
Zo ontstond een aanval die over vele schijven ging. Ruben produceerde een schot op goal, maar zag dat de verdediger van SDZ zijn poging met de handen blokkeerde, strafschop!
Daan schoot de bal via de binnenkant van de paal in 1-0. Na 35 min.weer een mooie aanval en Mouad maakte er met een prachtig schot in de rechterbovenhoek 2-0 van. Dit alles gebeurde met mooi voetbal waarbij de bal van man naar man ging.

Het was dan ook jammer dat een van de spelers van SDZ zich niet kon beheersen en een gevaarlijke overtreding beging op Louis, die gelukkig voor zichzelf op tijd kon wegspringen. De scheidsrechter kon niks anders dan de rode kaart  te geven. SDZ probeerde nog wel de bakens te verzetten maar onze roodhemden speelden in een hoog tempo richting het vijandelijke doel, wat weer meer kansen ging opleveren.
Vlak voor rust beging een speler van SDZ weer een overtreding in het strafschopgebied en de scheidsrechter wees wederom naar de stip. Daan schoot de bal nu in de linkerhoek onhoudbaar in 3-0.

Na de rust werd er nog 5 minuten gespeeld, waarna de scheidsrechter geblesseerd raakte aan de lies en de wedstrijd deze avond voor gezien hield.
VAN UW VERSLAGGEVER LANGS DE LIJN; BERT HELSLOOT