De Meer Zondag 1 pakt de 3e periode

18 mei 2012

Amsterdam - Na een spectaculaire serie van 6 overwinningen op rij kon De Meer uit tegen KDO de 3e periode binnenhalen. De wedstrijd moest wel gewonnen worden aangezien concurrent sv Diemen 1 punt achter De Meer stond. Voorafgaand aan de wedstrijd werd er een groot eerbetoon gehouden en een minuut stilte voor 1e elftalspeler Jochem Kok van KDO. Op 7 mei 2012 overleed hij geheel onverwachts op 23-jarige leeftijd aan een hartstilstand. De Meer begon matig aan het duel. De spanning en het eerbetoon zullen daar wel parte bij hebben gespeeld. Na 10 minuten spelen werd De Meer echter sterker en werd er ook goed gevoetbald. Na een kwartier wist Ashraf een shotkans te creeeren vanaf 18 meter. De keeper kon de lastige bal niet klemmen en de mee opgelopen Yan kon de rebound binnen schieten, 0-1. Echt gejuicht werd er niet uit respect voor de tegenstander, maar het was wel een bevrijdend moment. KDO werd veelvuldig gevaarlijk via de linkerflank, maar mede door een aantal goede reddingen van Willem en op het juiste moment ingrijpen van de verdediging bleef het bij 0-1. In de 33e minuut kreeg Ruben de bal ingespeeld rond het 16 meter gebied. Hij kreeg iets teveel ruimte van zijn mandekker en dit werd genadeloos afgestraft. Met een strak schot in de rechterbovenhoek als gevolg maakt hij er 0-2 van. Hier bleef het niet bij wat Ruben betrof, want nog net voor het rustsignaal wist Freek langs zijn tegenstander te komen en doordat zijn voorzet niet goed werd verwerkt door de keeper van KDO wist Ruben wederom weer met een halve omhaal de 0-3 tegen de touwen te werken. Dit was tevens de ruststand. De tweede helft was niet benoemenswaardig. De Meer gooide het op de verdediging, als gevolg dat KDO wat aanvallender ging spelen, waardoor Willem nog een aantal keren fraai op moest treden. Het voetbal van de eerste 45 minuten werd niet meer gespeeld, maar belangrijk was dat de 0 werd vastgehouden en daarmee ook een periodetitel. Het feest werd in de kantine van De Meer gevierd en voor veel spelers werd het een lange nacht. Echter staat aankomende zondag alweer de eerste nacompetitie wedstrijd op het programma uit tegen sv Zeist 1. De wedstrijd tegen sv Zeist wordt gespeeld om 14:00 uur op sportpark Dijnselburg, Huis Ter Heideweg 19 te Zeist. Kom ook en steun de Zondag 1 om een plek in de 3e klasse!