De Meer zondag 1 in laatste minuut naar verlies

4 november 2012

Onder leiding van scheidsrechter Jensch speelden De Meer en de Meteoor hun wedstrijd voor de helft in de stromende regen. Een wedstrijd die ook in het verleden vaak gespeeld werd tegen de club uit Amsterdam-Noord.
Deze wedstrijd kende twee gezichten. In de eerste helft was De Meer de betere ploeg en was dan ook vaak voor het doel van Meteoor te vinden. Met het vertrouwde goede combinatiespel veroverden ze het middenveld en dwongen hun tegenstander tot louter verdedigen.
In de 30e minuut volgde een vrije trap vlak bij de zestienmeter die door Stefan fraai ingeschoten werd 1-0. De Meer speelde in deze periode sterk en het was dan ook geen wonder dat we 10 minuten later via een mooie aanval over de linkerflank op 2-0 kwamen door Mouad.
Na de thee een wat ander spelbeeld. De Meteoor ging al snel 1 op 1 spelen achterin en nu was het De Meer dat werd teruggedrongen op de eigen helft. In het eerste halfuur konden we nog wel goed tegenstand bieden, maar de Meteoor begon nu met fysieke kracht alles op de aanval te gooien en de verdediging van De Meer kreeg het moeilijk, want de aanval kon de bal niet vasthouden voorin. Na een verkeerde onnodige sliding van Adnane in het strafschopgebied kreeg de Meteoor een strafschop die koeltjes werd benut, 2-1. Nu begon het nog harder te regenen en in en buiten het veld werden we steeds natter.
Het begon ook donkerder te worden. Donkere wolken pakten zich samen boven het Meerveld.

De scheids begon ook steeds warriger te fluiten  en de wedstrijd ging naar een climax. Rodger kreeg zijn 2e gele kaart en moest met rood het veld verlaten nadat ook hij een onnodige sliding maakte op de helft van de tegenstander.
De Meteoor werd
steeds gevaarlijker, wat resulteerde in de gelijkmaker 2-2. Met nog een paar minuten te spelen tekende zich een nog donkerder beeld zich af voor De Meer, de Meteoor ging vol voor de winst en wist met de lange bal een gaatje te vinden in de De Meer defensie, 2-3. Gelukkig dat het niet ook nog onweerde anders was het erger geweest.
De Meer probeerde nog wel de gelijkmaker te forceren, maar de doelman van de Meteoor was op tijd naar de grond en sloeg de bal uit zijn doel.
Al met al toch wel een goede wedstrijd. Volgende keer beter zal ik maar zeggen en moge het weer dan ook wat beter zijn...
Volgende week speelt De Meer weer een belangrijke wedstrijd tegen een van haar concurrenten, uit om 14:00 uur in en tegen Ilpendam.

Van uw verslaggever langs de lijn, Bert Helsloot.