De Meer Zondag 1 in laatste minuten onderuit tegen Fortius

4 maart 2013

Onder leiding van de goed leidende scheidsrechtster Klein-Lenderink speelden beide ploegen een aardige wedstrijd om naar te kijken. In de eerste helft was Fortius iets gevaarlijker en ondanks dat Yan samen met zijn verdediging goed speelde moest De Meer toch toestaan dat het met een mooie kopbal met 0-1 achterkwam.

Hierna was het De Meer dat beter ging spelen, maar de aanvallen werden niet echt goed doorgezet, de bal werd veelvuldig verspeeld op het middenveld. Uit een van deze situaties counterde Fortius meteen en met een zeer fraai afstandsschot in de rechterhoek scoorde zij de 2-0. Joey was kansloos.
Nu was het De Meer die ging proberen om nog voor rust de aansluitingstreffer te maken. Dat lukte, een van de spelers van Fortius maakte hands en de bal ging op de stip. Daan schoot de penalty feilloos in, ruststand 2-1.
Na de thee een beter spelend De Meer dat goed positiespel speelde en Fortius moest achteruit. Stefan ging in de verdediging spelen en Thomas, die was ingevallen voor Sebastiaan, in de aanval. Aanvankelijk een wat rommelige tweede helft maar naarmate de wedstrijd vorderde werd het een goede en leuke wedstijd.
Uit een mooie aanval van De Meer was het Ruben die na een dieptepass de bal in de rechterhoek schoot 2-2. De Meer had nu het betere van het spel, al was Fortius, dat ook goed speelde met counters, ook gevaarlijk.

In Het laatste kwartier was het met goed spel aan beide kanten toch Fortius dat 5 minuten voor tijd de winnende treffer liet aantekenen.
Was dit geen buitenspel? De meningen waren verdeeld, zoals vaak gebeurd. Maar ja, de scheids heeft het laatste en beslissende woord 3-2.
Jammer, een gelijkspel had de verhoudingen beter weergegeven. Maar ik
heb wel genoten van een leuke wedstrijd.
Van uw verslaggever Bert Helsloot.