De Meer Zondag 1 afgetroefd door Oosthuizen

18 februari 2013

Onder leiding van scheidsrechter Hoogenhout speelde De Meer Zondag 1, dat 7 vaste basisspelers miste (reden: wintersport/blessures), in de eerste helft nog wel een redelijk goede wedstrijd.
De bal ging goed rond en het zag er niet naar uit dat het vandaag zo zou aflopen op sportpark Drieburg.
Tot een kwartier voor de rust waren de ploegen aan elkaar gewaagd en De Meer kreeg zelfs nog de beste kansen op een openingstreffer. Uit een corner kopte Ruben bijna raak, maar een speler van Oosthuizen wist de bal via een medespeler net voor de lijn weer uit zijn doel te koppen. Ook Rodger kreeg een goede kans, maar hij zag zijn inzet net over het doel vliegen.

Een snel genomen vrije trap van De Meer werd in de 35e minuut makkelijk onderschept door de defensie van Oosthuizen. Meteen daarop volgde een snelle counter via de rechterflank van hun zeer snelle vleugelspeler, die de bal simpel voortrok en de spits kon de bal makkelijk inschieten, 0-1.
Hier wisten wij geen antwoord op, het leek wel of het vertrouwen ontbrak door de vele invallers en conditioneel zag het er ook allerminst goed uit bij onze roodhemden. Het viel trouwens op dat De Meer het na deze treffer tot aan de rust zeer moeilijk had. Oosthuizen maakte ook nog 0-2 nadat de centrale verdediger van Oosthuizen via een vrije trap bij de 2e paal simpel mocht binnenkoppen. Dezelfde speler mocht ook nog een keer vrij uithalen vanaf rand 16 meter, maar hij zag zijn poging op de paal belanden.
In de blessuretijd van de tweede helft was doelman Willem te laat met uitkomen en hij liet de scheidsrechter geen andere keus dan de bal op de stip te leggen nadat hij de spits van Oosthuizen onreglementair naar de grond had gewerkt. Gelukkig voor De Meer stopte Willem de strafschop zelf en bleef de ruststand maar 0-2.

In de tweede helft weer een hardwerkend De Meer dat ondanks het gemis aan basisspelers toch wel weer goed partij gaf. Toch konden zij niet voorkomen dat Oosthuizen met een paar sterke momenten  het verschil op het scorebord kon uitbouwen tot 0-5. Het zit hem denk ik in de omschakeling van aanval naar verdediging.

Mouad van De Meer redde nog de eer met een fraai doelpunt 1-5, maar gejuichd werd er uiteraard niet meer.
Volgende keer beter en deze wedstrijd maar gauw vergeten. Maar er moeten wel
leermomenten uit getrokken worden!
Hopelijk gaat het volgende week wel weer lukken als De Meer moet afreizen naar Kwadijk.
Van uw verslaggever langs de lijn Bert Helsloot