De Meer (zon) 1 laat herstel zien tegen BVV\'31

6 april 2009

Na vorige week onnodig punten te hebben gemorst bij A\'dam Seref Spor, moest De Meer vandaag laten zien dat zij meer in huis heeft. Met de herstelde Stefan de Vries en een terugkeer van Koen Straver had trainer Alarcon Vidal vandaag de beschikking over een stevig fundament om BVV\'31 te verslaan. Dat De Meer van plan was de punten op Drieburg te houden bleek uit de aanvallende intenties door in een 1:3:4:3 formatie te spelen. Alhoewel de veldbezetting niet altijd optimaal was, wist De Meer de score  te openen door spits Stefan de vries (1-0). Dit gaf voldoende zelfvertrouwen om BVV\'31 op eigen helft te houden. De 2-0 viel voor rust door een goal van Bilal El Kassas. Dat zag er veelbelovend uit, temeer ook omdat De Meer eigenlijk niks weggaf. Na rust de 3-0 door Mo. Dit bleek ook de ommekeer in de wedstrijd te worden. De Meer was bijzonder slordig in het omgaan met de kansen en leek te worden ingedut door het matige spel met veel lange ballen van BVV\'31. Je kon het voelen aankomen en waar iedereen bang voor was gebeurde ook. De 3-1 was dan ook meer te danken aan het eigen spel dan aan de tegenstander. BVV\'31 voelde dat er aansluiting mogelijk was. De Meer anticipeerde hier niet goed op en bleef veel kansen houden die niet werden afgemaakt. Als klap op de vuurpijl scoorde BVV\'31 de aansluitingstreffer (3-2). Een wederopstanding van De Meer was nu noodzakelijk. Alhoewel het er niet naar uit zag scoorde De Meer door Daan Balijon de 4-2, waarna de wedstrijd definitief op slot ging. De Meer won terecht, maar met meer zelfvertrouwen had de uitslag veel hoger moeten zijn. Kortom De Meer blijft uitzicht houden op de nacompetitie.