De Meer (zat 1) naar finale nacompetitie

23 mei 2009

De return tegen HFC EDO beloofde een mooie wedstrijd te worden. In Haarlem werd nog met 3-2 verloren, waardoor de thuiswedstrijd met 2 doelputen verschil moest worden gewonnen. De Meer speelde vandaag de beste 1e helft van het seizoen. Binnen 5 minuten scoorde spits Jesse Langeveld de 1-0. Bij deze eindstand zouden strafschoppen uiteindelijk beslissen welke ploeg op 30 mei de finale speelt tegen VEW uit Heemstede. Alles leek te kloppen. De linies stonden als een huis, er werd weinig balverlies geleden en bovenal was het tempo van de wedstrijd hoog. Dit resulteerde na 10 minuten in de 2-0 door spits Joost van Leeuwen, die afgelopen donderdag bij HFC EDO al had laten zien in uitstekende vorm te zijn.

HFC EDO had het de eerste helft moeilijk met het verzorgde spel en bovenal het vroeg storen van de voorste linie. Zij speelde veelal de lange bal wat vooral resulteerde in veel balverlies. Samengevat was HFC EDO in de eerste helft geen schim van de ploeg die afgelopen donderdag zo goed speelde. Binnen 25 minuten stond het 3-0 door wederom een goal van spits Jesse Langeveld. De Meer bleef doorgaan met het verzorgde spel tot aan de rust. Na rust een ander HFC EDO. 3 spitsen, achter 1:1, tja dat gaf wat onrust bij De Meer die het hoge niveau van de eerste helft niet meer liet zien. Met de inbreng van een B-junior door HFC EDO wisten de gasten het De Meer nog moeilijke te maken. Dat bleek ook toen de scheidsrechter de bal op de stip legde voor dezelfde B-junior (3-1).

Nog steeds niks aan de hand voor De Meer, totdat bij een opstootje diep in de tweede helf aanvoerder Massi Aoudjan van De Meer met 2x geel het veld moest verlaten. Weg plannen, weg organisatie en het werd pompen of verzuipen voor de gasten uit Haarlem die met nog 1 doelpunt in ieder geval een verlenging konden afdwingen met een strafschoppenserie.
Met 6 minuten in blessuretijd scoorde HFC EDO de voor haar zo belangrijek treffer (3-2). De Meer mocht nog net aftrappen waarna de scheidsrechter het welletjes vond. Strafschoppenseries bijven een loterij. Wie gaat er door naar de finale op 30 mei? Met uitblinker keeper Joost Visser die twee strafschoppen stopte, waarbij voor De Meer alleen Mathijs Wesselink miste was alles opeens duidelijk. De Meer won de strafschoppenserie met 5-4 en speelt daarom de finale op 30 mei op neutraal terrein tegen VEW uit Heemstede. Een bekende uit de reguliere competitie. Houd de website in de gaten voor de locatie van de wedstrijd De Meer - VEW op 30 mei. Steun de zaterdag 1 voor promotie naar de 3e klasse!