De Meer (zat) 1 naar 2e ronde in nacompetitie

16 mei 2009

Vandaag speelde De Meer de returnwedstrijd van de vorige week gewonnen wedstrijd (2-3) tegen Fortius. Een gelijk spel was voldoende om door te gaan naar de tweede ronde. In de eerste helft waren de ploegen aan elkaar gewaagd. Weinig kansen over en weer en verzorgd voetbal. De tweede helft was hectisch met een vol op aanvallend Fortius en een krampachtig verdedigend De Meer. Kansen kreeg De Meer wel via Joost van Leewen en Flip van Overhagen. Helaas wisten zij niet te scoren. Fortius speelde alles of niets, waarbij uitblinker keeper Joost Visser zijn doel ook de tweede helft leeg wist te houden. Met een eindstand van 0-0 wacht op Hemelvaartdag HFC EDO in de tweede ronde van de nacompetitie. De Meer gaat eerst naar Haalem, waarna op zaterdag 23 mei de return bij De Meer zal worden gespeeld. Bij winst over twee wedstrijden speelt De Meer de finale op zaterdag 30 mei op neutraal terrein.