De Meer en trainer Juan Carlos Alarcón Vidal gaan voor het 8ste seizoen met elkaar door

19 februari 2014

s.v. De Meer heeft de trainingsstaf voor de zondagselectie zo goed als rond. Alarcón Vidal en zijn assistent Maurice Diemers gaan samen het achtste seizoen in. De club en de trainers zien nog genoeg mogelijkheden om stappen te blijven zetten.

Vanaf het moment dat Alarcón Vidal met Maurice Diemers begon te werken klikte het meteen. Beide heren tonen veel meer betrokkenheid dan een gemiddelde trainer. Het zijn echte clubmensen geworden. Alarcón Vidal over zijn collega Diemers: “Maurice heeft enorme kennis van zaken. Ik vroeg hem toen waarom hij geen trainerscursus ging doen”. “Het sportende gezin krijgt voorkeur boven zijn eigen ambities. Hij is een goede trainer en strateeg. We doen ook wel veel samen”. “Ik probeer zo veel mogelijk gebruik te maken van de ervaring van mijn assistenten. Hopelijk lukt ons om door te gaan met de huidige staf”. Maurice Diemers over de club en de samenwerking met Alarcón Vidal: “Meer dan een trainer ben ik een clubmens. Ik zit hier ook al jaren. Het fijne van de samenwerking is dat ik alle ruimte krijg om mee te denken en mee te beslissen. Wel nemen we alles van te voren door en discussiëren we over de te volgen tactiek en de opstelling. Uiteindelijk is het de hoofdtrainer die beslist. Ik voel mij gewaardeerd en samen doen we graag iets meer voor onze spelers”. De staf van de Zondag 1 bestaat uit: Alarcón Vidal (Hoofdtrainer), M. Diemers en Johan van Heusden (assistent-trainers), Leo van Vuuren (elftalleider), Laura Kelderman (verzorgster) en Richard Agterberg (assistent scheidsrechter). Op dit moment is de club bezig met het aantrekken van enkele keeperstrainers. Bij de vraag waarom weer een seizoen bij De Meer, beantwoord Alarcón Vidal: “Ik heb het hier erg naar mijn zin. De sfeer is goed en de betrokkenheid van de meeste spelers vrij hoog. We proberen zo veel mogelijk met elkaar te doen. Ik probeer goed te luisteren naar mijn spelers en mijn voordeel er mee te doen. Wat goed is voor het team. Pakte het verkeerd uit? Jammer dan. Dan ben ik eindverantwoordelijk”. “De groep is gretig en er zijn mogelijkheden om ons door te ontwikkelen als team. Op dit moment draait het 1e team goed in relatie tot de mogelijkheden. We missen een paar vaste krachten door langdurige blessures. In het begin, op papier, zag het er uit dat we zomaar mee konden doen voor de titel. We staan 3e momenteel en in de directe confrontaties met Zuidoost United en KDO deden we niet veel voor ze onder. We hebben kansen gehad om deze 2 toppers winnend af te sluiten”. “Jammer, daar missen we net even de kwaliteit door het gemis die 2 a 3 spelers met 3e klasse ervaring met zich zouden mee brengen. We doen het met veel spelers uit eigen jeugd die ook nog veel doen voor hun eigen club”

De Zondag 1 wilt graag nacompetitie halen. De 3e plaats weten te behouden betekent automatisch goed mee doen voor de 3e periode. En mocht het niet lukken dan geeft de 3e plaats recht op overname van de periode van de uiteindelijke kampioen (KDO of Zuidoost United winnaars 1e en 2e periode).