De Meer Dames 2 verrassende koploper

12 oktober 2009

Na 5 speelronden in de competitie is de DA2 nog ongeslagen. 15 punten uit 5, 22 doelpunten voor en 6 tegen. Dat is de balans op dit moment. Waar het tweede elftal van de uitgebreide dames selectie vorig seizoen nog veel moeite had met goed voetbal omzetten in de 3 punten, lijkt dat nu beter te gaan. Als je alle wedstrijden wint sta je automatisch bovenaan. Afgelopen zaterdag moest er worden op ons eigen eerste veld bij De Meer, tegen de DA1 van Geuzenmiddenmeer. Zij hadden het weekend ervoor ons een goede dienst bewezen door met 1-0 te winnen van P&T, een directe concurrent die toen ook nog geen puntverlies had. We waren echter niet van plan om deze (volwassen) dames hiervoor te belonen. Ze werden vanaf de eerste minuut aangepakt en al vroeg kwam de meer op voorsprong. De 2-0 stond al snel op het scorebord, toen er ook nog een penalty volgde na een waargenomen handsbal in de 16 meter bij een corner. De prima fluitende scheids legde hem op de stip en onze gelegenheidslinksback schoot hem er feilloos in (3-0). Dit brak al iets bij de Geuzen, waardoor er door goed combinatiespel en veel dreiging van de flanken kon worden uitgelopen naar een 4-0 stand bij rust.
Dit was tegen enige verwachtingen in een groots machtsvertoon van onze rood-zwarte tijgers die in het maagdelijk wit speelden.
Waken voor verslapping en verbetering van de organisatie en positiespel waren de kernpunten nu. De \'0\' houden een must. Twee geblesseerde spelers moesten het veld verlaten in de eerste helft. De tweede helft moest er voor de derde maal gewisseld worden wegens een blessure, dat was de enige smet op deze prima wedstrijd. De \'0\' bleef staan op het scorebord en er werden er zelf nog 3 bij gemaakt voor De Meer. Einstand 7-0! (doelpuntenmakers: Mandy 1x, Eva 1x, Sophie W. 2x, Charmaine 3x). Ook de DA2 doet het dus erg goed in een relatief zware poule. Als koploper ben je meteen een van de favorieten na 5 ronden, maar het gevaar ligt al op de loer. Euforie? Nee. Er zijn nog veel wedstrijden te spelen waar nog veel zware tegenstanders te verwachten zijn die ook om de titel strijden. Iedere ploeg wil van de koploer winnen, dus het wordt alleen maar zwaarder. Directe concurrenten komen we de komende weken nog tegen. Geniet van het moment maar werk door aan het vervolg, want we zijn er nog lang niet!
DA1 heeft as dinsdag de kans om de lijn omhoog verder in te zetten met 3 punten, de DA3 doet dat vanavond al bij een lastige uitwedstrijd in Kockengen. Kortom: de selectie DAMES (45) van De Meer doet het goed waar de club trots op is!