De Meer 1 (zon) wint sportparkderby van FIT

29 november 2009

Al weken lang is De Meer in de achtervolging op koploper P&T. Vandaag stond de sportparkderby tegen FIT op het programma. In het verleden waren dit echte veldslagen met veel strijd en emotie. Tijden veranderen en FIT is FIT niet meer. Alhoewel De Meer voldoende kansen had in de eerste 20 minuten, wisten de buren op een 0-1 voorsprong te komen. Misschien niet terecht, maar een van de voetbalwetten is dat als je veel kansen mist, je de tegenstander doet geloven dat er wat te halen valt. Vandaag viel er voor de buren niks te halen. De ploeg van coach Alarcon Vidal speelde een puike partij. Aanjager Ruben Peuchen blijkt een belangrijke schakel te zijn. Niet alleen fysiek sterk, maar ook brengt hij een portie wilskracht mee. Daarnaast is een organisatie met 3 spitsen een uitstekend uitgangspunt druk te zetten op de laatste linie van de bezoekers. Na rust een ander De Meer, slagvaardig en scherp. Een mooie goal van Luuk van Haaren, gevolgd door een benutte strafschop van Nick Visscher (2-1) was gezien het spelbeeld niet meer dan logisch. FIT liet zien wel te willen voetballen. Het is dan ook vreemd dat deze ploeg zo laag staat in de competitie. De 3-1 werd gescoord door verdediger Roger Buijs. Bijzonder omdat hij eigelijk nooit scoort. Ook het moment voor De Meer good old Harry Fenne in te brengen. Op Harry kun je altijd rekenen, vandaag zelfs aanvallend ingesteld. De Meer scoorde 4-1 en 5-1 door (?). Een zakelijke en nuttige overwinning die veel zelfvertrouwen geeft voor de wedstrijd van volgende week tegen koploper P&T.  Aanvang wedstrijd op Sportpark Drieburg is 14:00 uur.