De Meer 1 (zon) verliest twee punten

4 oktober 2009

Als runner up was De Meer vandaag aan zijn stand verplicht om drie punten mee naar sportpark Drieburg te nemen. dankzij de gemeente Amsterdam begon ook deze wedstrijd een kwartier later. Een grote chaos op de Ring A10 zorgde er zelfs voor dat menig supporter zo rond de rust sportpark Sloten bereikte. De wedstrijd vertoonde in de eerste helft weinig hoogtepunten. Een tegenstander die niet beter kon liet De Meer het spel maken. Alhoewel De Meer een duidelijk veldoverwicht had werden er moeizaam kansen gecreerd. Een zuivere handsbal in de 16 meter van Sloten/Rivalen leverde een terechte strafschop op die door spits Thomas Geesink prima werd genomen (0-1). Met het oog op het veldoverwicht van De Meer zou dit vandaag wel eens een wedstrijd met veel doelpunten kunnen worden. Helaas werd het vandaag een middag waarbij beter niet afgetrapt had kunnen worden. Sloten/Rivalen scoorde uit het niet s de gelijkmaker (1-1). Na de rust kon de van een blessure herstelde Ruben Peuchen laten zien waarom hij de afgelopen weken zo werd gemist. Er kwam meer strijd op het middenveld. Een mooie aanval werd afgerond met een goal door Stefan de Vries (1-2). Dit was ook het moment dat De Meer haar eigen problemen ging veroorzaken. De overtuiging was weg en dat hadden de spelers van Sloten/Rivalen goed in de gaten. Een slecht verwerkte bal door de keeper van De Meer (blijf toch in je goal) leidde de gelijkmaker in (2-2). Kortom De Meer verliest onnodig twee punten. Volgende week een weekendje vrij moet voldoende energie opleveren om daarna weer scherp te zijn.