De Meer 1 (zon) speelt prima wedstrijd tegen SV Ouderkerk

14 september 2009

Afgelopen zondag moest de Meer 1 in haar eerste thuiswedstrijd aantreden tegen de degradant uit de vierde klasse, sv Ouderkerk. Dat Ouderkerk graag weer terug wilt naar de 4e klasse bleek wel uit het resultaat van de eerste competitiewedstrijd, namelijk een 17-1! overwinning tegen FIT.
De Meer daarentegen begon het seizoen uiterst matig met een 3-3 gelijkspel tegen P&T.

Deze wedstrijd kon de Meer zich geen puntenverlies veroorloven, want anders zou de achterstand op de concurrenten al snel oplopen tot maar liefst 5 punten. Het leek wel of elke speler van de zondagselectie zich daarvan bewust was, want vanaf minuut 1 was de Meer de bovenliggende partij. Met een geconcentreerde opbouw van achteruit en een dynamisch spelend middenveld kwamen de mannen van trainer Alarcon Vidal een aantal keren gevaarlijk tevoorschijn voor het doel van de tegenstander.
In elke linie werden alle duels gewonnen en met het sterk spelende duo Luc van Haaren en Jonathan Munoz centraal op het middenveld kon Ouderkerk totaal niet in haar spel komen.
Na ongeveer 30 minuten spelen kreeg de Meer een vrije trap, in de as van het veld op ongeveer 30 meter van het doel van Ouderkerk. Jonathan Munoz speelde de bal precies over de verdedigingslinie van Ouderkerk die opgesteld stond op de 16 meter lijn en Stefan de Vries reageerde attent op de uitstekende vrije trap. Met een geplaatste kopstoot belandde de bal in de hoek naast de kansloze keeper, 1-0.

In de tweede helft moest de Meer met hetzelfde tempo blijven doorgaan. sv Ouderkerk zou sowieso opzoek gaan naar de gelijkmaker, waardoor er ruimte zou ontstaan in de verdediging van Ouderkerk. Dit gebeurde dan ook, alleen gaf de verdediging van de Meer geen enkele kans weg. De aanvallers van de Meer kregen wel een aantal kansen waarvan er twee eigenlijk niet gemist mogen worden. Helaas bleven de spitsen Stefan de Vries en Thomas Gesink niet koel genoeg 1 op 1 met de sterk keepende goalie van Ouderkerk waardoor het nog tot de slotfase spannend bleef.

Het slotoffensief van Ouderkerk leverde nog een gevaarlijk moment op maar de bal werd, gelukkig voor de Meer, op tijd weggeranseld waardoor de eerste overwinning dit seizoen een feit werd. Nu dit resultaat ook nog eens tegen een van de titelkandidaten werd bereikt maakte de dag alleen maar mooier.

Volgende week staat de volgende competitiewedstrijd op het programma. De Meer treedt dan aan om 14.30 uur op sportpark Strandvliet tegen wederom een degradant uit de 4e klasse, Amstelland United SV.

Opstelling: 1. Juan Zamora Huerta, 2. Abdel, 3. Bilal el Kassis, 4. Koen Straver (c), 5. Yan Balijon, 16. Jonathan Munoz (14. Mo Ait Ali), 8. Bart van Vuuren (12. Rodger Buijs), 11. Daan Balijon, 10. Luc van Haaren, 7. Stefan de Vries, 9. Thomas Gesink.
Wisselspelers: 13. Angel Parra Mautz, 15. Jacco Visser.