De Meer 1 (zat) loopt uit op concurrentie

6 februari 2010

Na weken van trainingen en afkeuringen heeft De Meer met een overwinning op SC Buitenveldert (4-2) laten zien wat de doelstellingen voor dit seizoen zijn. Met 6 verliespunten minder dan HFC EDO en nog 7 wedstrijden te spelen lijken de vooruitzichten op promotie naar de 3e klasse mooier dan ooit. Het ging vandaag zeker in de 1e helft tegen Buitenveldert niet gemakkelijk. De gasten waren de eerste 30 minuten scherper, feller in de duels en bovenal was het voetbal beter verzorgd. De 0-1 door Buitenveldert was dan ook niet meer dan terecht. Kennelijk heeft De Meer nog niet het vermogen van het eerste fluitsingnaal een wedstrijd te dicteren. Dit is zeker een belangrijk punt om de komende weken op de trainingen aan te gaan werken.

Met nog een kwartier te spelen wist De Meer de veldverhoudingen meer in evenwicht te brengen. Met een fantastische goal van aanvoerder Tijs Roelofs (1-1) kwam de rust op het juiste moment.

Suikerwater inplaats van thee deed wonderen met de boys van De Meer. Met een teruggekeerde Erik Mintjes op het middenveld wist De Meer de tweede helft te dicteren. Het veldspel was 100% beter dan in de eerste helft. Dat resulteerde in de 2-1 wederom door Tijs Roelofs, die met een strak schot de keeper van de bezoekers kansloos liet. Het vuur was uit de bezoekers en De Meer ging door met de juiste intenties. Spits Jesse Langeveld scoorde de 3-1, waarna Edwin Gouw de 4-1 scoorde. Het moet worden gezegd dat de laatste linie vandaag een engeltje op de lat had zitten. In de eerste helft wist keeper Wolter Visser De Meer te behoeden voor een dik verdiende grote achterstand. In de tweede helft wist Buitenveldert een kans voor open goal om zeep te helpen. De kracht van de ploeg is in ieder geval dat zij elke wedstrijd weet te scoren, in ieder geval meer dan de tegenstander. De Meer is op weg naar iets moois met nog 7 wedstrijden te spelen. Volgende week een weekendje vrij waarna op zaterdag 20 februari thuis zal worden aangetreden tegen de runner up uit de competitie de Koninklijke HFC uit Haarlem.