De Meer 1 (zat) Herbstmeister na winst op SV Hoofddorp

12 december 2009

Met de laatste wedstrijd in 2009 tegen SV Hoofddorp kon De Meer haar titelaspiraties verder vorm geven. Een terugblik op het afgelopen jaar leerde dat De Meer vaak achter de feiten heeft aangelopen. Alhoewel de nacompetitie het afgelopen seizoen eindigde in een grote teleurstelling bleek de KNVB als toetje nog een eindtoernooi voor promotie uit de koelkast te hebben getoverd. Ook dit toetje smaakte niet zoet en helaas promoveerde de zaterdag 1 niet naar de 3e klasse. Tegen Hoofddorp vandaag was het uitgangspunt een voorsprong op de achtervolgers van 5 punten. In en tegen Hoofddorp moest er gewonnen worden om deze voorsprong te behouden. Met een fitte selectie van 16 spelers begon De Meer op het nieuwe kunstgrasveld wat onwennig aan de wedstrijd waardoor het vandaag een gelijkopgaande wedstrijd leek te worden. De organisatie onder leiding van Massi Aoudjan en Edwin Gouw begint de laatste weken steeds meer vorm te krijgen. Niet alleen voetballend, maar ook coachend. Het gevolg was een solide organisatie. Hoofddorp kreeg een aantal echte kansen, maar door goed keeperswerk van Wolter Visser bleef de 0-0 stand tot 15 minuten voor de rust op het scorebord staan. De 0-1 voel 15 minuten voor rust door een prachtige goal van spits Jesse Langeveld. Niks op aan te merken en een terechte voorsprong. In de rust was er eigenlijk weinig te corrigeren anders dan ervoor te zorgen dat iedereen scherp aan de tweede helft moest beginnen. Geconcentreerd en zich bewust van de belangen begon De Meer uiterst geconcentreerd aan de tweede helft met Ali Halili als vervanger voor Edwin van Wegen die vanwege een blessure niet verder kon. Het baltempo bij De Meer ging omhoog waardoor SV Hooffdorp verder werd teruggedrongen op eigen helft. De 0-2 door spits Joost van Leeuwen was het gevolg van het sterk doorjagen door De Meer. Toen kwam het kwartiertje van middenverlder Bo-Joe Brans die de 0-3 en 0-4 op het scorebord bracht. De middenvelder blijkt wekelijks een belangrijke rol te spelen. Zijn loopvermogen is onnavolgbaar en zijn jagersinsticht doet denken aan dat van Jan Wouters in zijn topdagen. SV Hoofddorp scoorde de 1-4, maar in tegenstelling tot de wedstrijd tegen Velsen, waarbij De Meer een 5-2 voorsprong nog bijna verspeelde was het vandaag spits Joost van Leeuwen die zijn medespelers daar nog even fijntjes op wees. De Meer was weer wakker en scoorde door spits Jesse Langeveld de 1-5. Samengevat een prima overwinning en mooie vooruitzichten voor 2010. Met nog 8 wedstrijden te spelen en 5 punten voor op de runnerup is het zaak om straks weer fris en geconcentreerd aan de competitie te beginnen. De vooruitzichten zijn in ieder geval prima te noemen, zeker ook in de wetenschap dat De Meer nog 5 thuiswedstrijden gaat spelen. Een fijne kerst en tot in 2010!