De Meer 1 (zat) blijft koploper na winst op HFC EDO

7 november 2009

Vooraf waren de cijfers duidelijk. HFC EDO, zelfde aantal wedstrijden gespeeld met 2 verliespunten meer dan De Meer.

De Meer begon op het mooie complex van HFC EDO slap aan de wedstrijd. Het tempo werd bepaald door de routine van HFC EDO. Mede hierdoor was De ploeg niet scherp genoeg in de duels. In de eerste 10 minuten was het dan ook De Meer dat achter de Haarlemmers aanliep. Alhoewel de organisatie in de laatste linie uitstekend stond, werden er onnodig veel duels verloren. HFC EDO kon het betere spel echter niet verzilveren. Naar mate de eerste helft vorderde bleek dat de routine van HFC EDO het niet al te nauwkeurig nam met de bal in de ploeg houden. De Meer stoorde goed en wist eigenlijk tegen de verhoudingen op 0-1 te komen door een prachtige goal van spits Joost van Leeuwen.
Dit was ook de ommekeer in de wedstrijd. De Meer kwam eer aan voetballen toe en met libero Aoudjan als aanjager sloten de linies goed op elkaar aan.

Als neutrale toeschouwer zou je zeggen dat beide ploegen aan elkaar gewaagd waren. Er was echter 1 verschil en dat was de mooie goal van middenvelder Mathijs Wesselink (0-2). De Meer zat op rozen en kon met een gerust hard de thee opzoeken. Na rust eenzelfde beeld als in de eerste helf met dien verstande dat de routine van HFC EDO soms net de grens opzocht van het toelaatbare. Met De Meer in de verdediging en terug van 3 naar 2 spitsen had HFC EDO het moeilijk. Het blok op het middenveld bleek onneembaar deze middag. Toch kon de HFC EDO uit een buitenspelsituatie de 1-2 maken.
Een diepe bal op middenvelder Jesse Langeveld die alleen op de keeper afging werd professioneel tot staan gebracht. Als scheidsrechter moet je hier gewoon rood geven en niet een tweede gele kaart trekken. Spits Joost van Leeuwen nam de perfecte vrije trap in de hoek en scoorde de 1-3. De Haarlemmers raakten geeriteerd waardoor na natrappen, wat overigens niet is gezien door de scheidsrechter maar wel door alle overige aanwezigen, de scheidsrechter een rustpauze inlaste. Dit kwam De Meer goed uit. Even op adem komen en de resterende 12 minuten uitspelen.

HFC EDO kwam nog terug tot 2-3, maar de wedstrijd was toen al gespeeld. Kortom een prima overwinning met nog 2 wedstrijden in de 1e periode. Eerst volgende week naar SIZO uit om 14:30uur.