De Meer 1 vindt aansluiting na winst op SC Portugal

27 september 2009

SC Portugal, koploper in de 5e klasse F was vandaag de ideale tegenstander om het debacle   van vorige week te vergeten. Dat tegenstanders alleen nog niet weten dat als er twee ploegen in het rood spelen de uitspelende ploeg voor reserveshirts moet zorgdragen kon de concentratie van De Meer niet bederven.

De Meer speelde in de eerste helft een prima partij voetbal. Onder aanvoering van captain Koen Straver was de organisatie optimaal. Waar vorige week veelal de lange bal werd gehanteerd bleek dat tegen een beter voetballende tegenstander De Meer zelf voetballend het spel kan maken. De Meer creëerde kansen en wist SC Portugal ver van de goal te houden. Met ballen op de paal bleek de gretigheid van De Meer. 5 minuten voor rust kreeg De Meer een terechte strafschop na een actie in de 16 meter van spits Stefan de Vries die kundig tegen de grond werd gewerkt.
Collega spits Thomas Geesink schoot de bal van 11 meter feilloos in (1-0), waarna De Meer de laatste minuten voor rust niet meer in gevaar kwam. Na rust een zelfde spelbeeld, waarbij man of the mach keeper Guan fantastisch stond te keepen en de kansen die SC Portugal kreeg vakkundig pareerde. De Meer speelde met meer body, waardoor er veel overtredingen nodig waren om het spel van de Portugezen te ontregelen. Met een tegenstander die meer druk ging zetten bleek De Meer het moeilijk te hebben. De thuisploeg zakte ver terug en kon slecht met moeite een veldoverwicht afdwingen. Een feit is wel dat dit ook voor De Meer nog tot kansen leidde, waarbij linkshalf Daan Balijon de wedstrijd op slot kon gooien in een 1:1 situatie met de keeper van FC Portugal. De middenvelder had zijn zenuwen echter niet in bedwang en schoot de bal naast. Jammer, omdat met de weinige uitbraken van De Meer een 2-0 voorsprong niet onterecht zou zijn geweest. Na 10 minuten in blessuretijd vond de warrig fluitende scheidsrechter het genoeg. 3 punten voor De Meer. Een prima overwinning met aansluiting richting de kop van de competitie. Volgende week is de tegenstander Sloten/Rivalen.
Aanvang wedstrijd om 14:00uur op sportpark Sloten.