De Meer 1 (dames) wint slagveld bij Odin\'59

14 oktober 2009

Het is 13 oktober, een koude dinsdag avond wanneer de dames 1 van De Meer de inhaalwedstrijd speelt in Heemskerk tegen ODIN’59. Deze jonge ploeg uit Heemskerk was nog ongeslagen en stond 1 punt boven De Meer. Op een slecht, drassig grasveld werd er afgetrapt. Van tevoren werd er op gehamerd om scherp en fel te starten tegen een jonge tegenstander, maar het pakte anders uit. De tegenstander begon veel feller, zette bijna continu druk wanneer De Meer op wilde bouwen. Een aantal schietkansen werd goed gekeerd door keeper S.Ayyad.
Langzamerhand kwam De Meer beter in hun spel en door geklungel achterin bij ODIN’59 belandde de bal voor de voeten van spits R.Bas. Deze twijfelde niet en krulde de bal mooi hoog over de keeper, 0-1. Op dat moment, gezien het spelbeeld, onverdiend maar niemand aan De Meer zijde die daar iets om gaf.
ODIN’59 bleef daarna gevaarlijk en doordrukken maar kwam niet tot een doelpunt, terwijl aan de andere kant De Meer er 2x gevaarlijk uitkwam maar faalde in de afronding. Rust. In de 2e helft kreeg na een ingestudeerde aftrap De Meer meteen een kans op de 0-2, maar helaas ging ook deze aanval er niet in. ODIN’59 ging steeds meer uit elkaar voetballen. Hun kwaliteit, veel bewegende mensen, liep niet meer soepel en er vielen steeds meer gaten. 15 minuten voor tijd werd er aan De Meer kant een uitstekende pass gegeven over de verdediging richting invaller C.Slijngaard. Deze zette de sprint in, behield de rust en won van de keeper in het 1 op 1 duel, 0-2. De wedstrijd was beslist en zo leek ODIN’59 ook te gaan voetballen. Aanvallend probeerden zij het nog wel maar de omschakeling was er niet meer en hier wist spits R.Bas optimaal van te profiteren. Na een dieptepass kwam ook zij 1 op 1 met de keeper en faalde niet, 0-3. Eindstand: 0-3
Uitblinkers: S.Ayyad, R.Bas. De Meer heeft laten zien op een volwassen manier de punten binnen te kunnen slepen. Met veel vechtlust, een juiste houding in het veld en de wil om voor elkaar te werken, ook de wissels. Hoewel we niet de hele wedstrijd het spel hebben gemaakt, hebben wij met vlagen mooi voetbal laten zien. Een groot compliment voor de hele groep! Zaterdag staat DVVA op het programma en weet de dames 1 hier van te winnen, staan ze op het punt om serieus mee te doen om de titel.