De Germaan geen partij voor De Meer 1 (zon)

20 oktober 2009

De Meer wilde deze wedstrijd benutten om een einde te maken aan een reeks matige uitwedstrijden. Uit werd dit seizoen namelijk nog geen enkele wedstrijd gewonnen. De mannen van trainer Alarcon Vidal begonnen dit keer in een iets andere opstelling dan dat we normaal gewend zijn van de Zondag 1. Maar vandaag zou dit de Meer zeker geen parten spelen. Al vroeg in de wedstrijd wist Daan Balijon aan de rechterkant door te stomen en hij leverde een uitstekende voorzet af op spits Thomas Gesink, die de bal onhoudbaar voor de keeper in het doel kon koppen, 0-1. De spits van de Meer was sowieso een plaaggeest voor de Germaan verdediging, want de beide centrale verdedigers hadden handen en voeten nodig om hem vandaag af te stoppen.
Na ruim een half uur wist Thomas Gesink ook de 0-2 op het scorebord te schieten. Na een goede individuele actie die weer ruw werd afgestopt door de verdediging van de Germaan wees de goed fluitende scheidsrechter naar de penaltystip. Echter wist Thomas de bal zelf al in het doel te ranselen voordat hij onderuit werd geschopt en zodoende wees de scheidsrechter direct door naar de middenstip. Vlak voor rust werd het ook nog 0-3 doordat de verdediging van de Germaan een lange bal van Jonathan Munoz verkeerd inschatte en linksbuiten Stefan de Vries er als de kippen bij was om de derde goal voor de Meer langs de keeper te schuiven. Na de rust moest de Meer zorgen dat zij niet terug zouden vallen in hun oude patroon, de wedstrijd uit handen geven en de tegenstander het spel laten maken. Dit gebeurde dan ook niet, want de Meer ging vrolijk verder met aanvallen. Vlak na rust werd een corner verlengd tot aan de tweede paal waarna Stefan de Vries de bal uit de volley kon inschieten. Met enig geluk ging de bal er via de rug van een Germaan speler in waardoor de keeper helemaal kansloos bleek, 0-4. Kort daarop werd Stefan de Vries aan de linkerkant in de diepte weggestuurd. Zijn strakke voorzet werd op waarde geschat door de rechtsbuiten van de Meer, Daan Balijon, die bij de tweede paal de bal netjes binnen schoot, 0-5 en dus geen vuiltje aan de lucht. Kort daarop werd Daan Balijon vervangen voor Nick Visscher die zijn wisselbeurt benutte om zichzelf weer in de basis te spelen. Dit deed hij met succes, want eerst zette hij de keeper van de Germaan onder druk waardoor hij zelf de 0-6 kon binnen glijden en vervolgens wist hij de 0-7 aan te tekenen na een droge knal vanaf rand 16-meter, eindstand 0-7. Een goed resultaat en mede dankzij een zeer sterke defensie die niks wist weg te geven werd ook vandaag de “nul” gehouden en dat geeft de burger weer moed voor de komende periode waarin de Meer de weg naar de koppositie moet zien te vinden. De volgende wedstrijd is op zondag 1 november, thuis om 14.00 uur op Sportpark Drieburg tegen Amsterdam Seref Spor.