Centrale verdedigingsduo zorgt voor de doelpunten tegen Nautilus

21 oktober 2013

Nadat de wedstrijd tegen Nautilus vorige week was afgekeurd door de enorme wateroverlast werd de wedstrijd dit weekend alweer ingehaald. In eerste instantie moest de Zondag 1 voor de tweede ronde van de KNVB beker naar Alliance \'22 in Haarlem, maar de KNVB verplaatste deze bekerontmoeting naar donderdag 24 oktober, waardoor er afgelopen weekend kon worden ingehaald.

Door deze wijziging in het programma moest De Meer zowel Rodger Buijs als aanvoerder Daan Balijon missen in deze competitiewedstrijd vanwege eerder geplande afspraken.
Trainer Alarcon Vidal moest hierdoor noodgedwongen wat schuiven in zijn basisopstelling. Matthijs Zwaal werd hierdoor rechtsback en Yuri Gotoh begon als rechtshalf. Ook Paul Brink had een plaats bij de eerste elf als linksback.

De Meer begon net als de laatste weken weer niet goed aan de wedstrijd. Het geroemde positiespel van het begin van het seizoen was ook nu weer ver te zoeken. Doordat Nautilus De Meer achterin liet rondspelen, maar vanaf de middenlijn alles potdicht hield was het voor De Meer lastig. Veel balverlies als gevolg en Nautilus bewees een waardige opponent te zijn.

Dit resulteerde ook in een verdiende voorsprong voor de ploeg uit Amstelveen. Wederom slordig balverlies op het middenveld werd genadeloos afgestraft door de goed spelende linksbuiten, die de bal over doelman Joey Hidding wist te plaatsen, 0-1.
De Meer wist dat het de mouwen dan maar op moest gaan stropen en wat opportunistischer de lange bal moest gaan spelen, gesterkt door de wind in de rug. Dit resulteerde in een aantal kleine mogelijkheden, een kopbal van Ruben Peuchen was nog het dichtst bij de goal, maar deze poging ging naast.
Uiteindelijk werd het nog wel gelijk voor het rustsignaal. Een afgeslagen hoekschop werd opnieuw ingebracht en het was Rik van Houten die de bal via de knie in de verre hoek zag verdwijnen, ruststand 1-1.

In de tweede helft was er hetzelfde spelbeeld. Ruben Peuchen moest zich helaas al na 5 minuten spelen laten wisselen met een ogenschijnlijk vervelende knieblessure. David Hielkema kon hierdoor weer zijn rentree maken na zijn liesblessure.
Het spel ging in het tweede bedrijf op en neer. De Meer kon vaker de vrije man vinden op het middenveld en ook de beide backs konden zich wat vaker bemoeien met de aanvallen. Nautilus had nu de wind mee en had in de uittrappen van de doelman een gevaarlijk wapen om de rappe buitenspelers te bedienen.

Tot grote kansen leidde dit echter niet. De grootste kans was wellicht voor Mouad Ben Zidane, maar zijn schot met links was voor de doelman van Nautilus een makkelijke prooi. In de 75e minuut nam De Meer toch de voorsprong. Nadat opnieuw het centrale verdedigingsduo mee was opgekomen na een standaardsituatie was het Thomas Gesink die de bal met de borst controleerde, de bal een keer meenam en vervolgens genadeloos uithaalde. De bal verdween heerlijk in de verre hoek over de doelman van Nautilus en de ontlading bij de thuisploeg was groot, 2-1.

In het laatste kwartier kreeg Nautilus nog een domme rode kaart nadat een speler na een overtreding al een gele kaart kreeg, maar nog steeds tegen de goed leidende scheidsrechter bleef protesteren, waardoor hij uiteindelijk met twee keer geel het veld moest verlaten. De spanning bleef tot aan het laatste fluitsignaal en het was doelman Joey Hidding die nog een keer handelend moest optreden op een inzet van Nautilus, maar de overwinning was voor De Meer.

Koploper Zuidoost United verspeelde 2 punten bij sv Ouderkerk, waardoor het nu ongemeen spannend is bovenin de 4e klasse F. KDO gaat aan de leiding met 6-15 gevolgd door ZO United 6-14, s.v. De Meer 6-13 en Geinburgia 6-12.

Aankomende donderdagavond speelt De Meer Zondag 1 om 20:00 uur de bekerwedstrijd in de 2e ronde tegen Alliance \'22 in Haarlem en aankomende zondag speelt De Meer wederom thuis en dit keer tegen hekkensluiter sc Muiderberg. Het duel op sportpark Drieburg begint om 14:00 uur.

Van uw verslaggever langs de lijn.

Opstelling: 1.Joey Hidding 2.Matthijs Zwaal 3.Rik van Houten 4.Thomas Gesink(c) 5.Paul Brink 6.Luc van Haaren 7.Stefan de Vries (15.Radouan Tairlbahre) 8.Yuri Gotoh (13.Adnane Stitou) 9.Louis Achterbergh 10.Ruben Peuchen (12.David Hielkema) 11.Mouad Ben Zidane
Wissel: 14.Nick Plomp