Carlos Alarcón Vidal nieuwe Technisch Jeugdcoördinator

28 mei 2020 - Door: Bestuur en Jeugdcommissie

Met ingang van 1 augustus a.s. treedt de heer Juan Carlos Alarcón Vidal, bij velen beter bekend als Carlos, opnieuw in dienst bij onze club. Zijn functie zal zijn Technisch Jeugdcoördinator. Hij zal daarbij alle technische zaken voor de jeugd aansturen, uiteraard in nauw overleg met de jeugdcommissie.

Carlos is een echt voetbaldier. Zelf speelde hij op semi-prof niveau bij de beroemde club Cd Coquimbo Unido in zijn vaderland Chili. Sinds 1978 woont hij in Nederland, waar hij voor meerdere clubs heeft gevoetbald. Omdat het zijn droom was om van zijn hobby zijn beroep te maken, behaalde hij de diploma’s Oefenmeester II en III van de KNVB en volgde nog vele andere opleidingen met bijbehorende certificaten.

In 1985 maakte hij zijn debuut als trainer in de functie van jeugdtrainer bij ASV Swift. Daarna heeft hij bij vele andere clubs zijn kwaliteiten als voetbaltrainer laten zien en hiermee vele successen gevierd. Voetbaltrainer werd zijn full time beroep.

Bij De Meer kennen wij Carlos vooral van zijn periode als trainer van de zondag selectie. Tussen 2007 en 2014 was hij maar liefst acht seizoen achtereen hoofdtrainer van de Zondag 1. Hoogtepunt daarbij was in 2014, de promotie naar de 3e klasse, na een bloedstollende nacompetitie.

Carlos kennen wij als een vakkundig trainer/coach met een enorme inzet en daarnaast een plezierig mens in de omgang. Wij kijken dan ook met genoegen uit naar de hernieuwde samenwerking per 1 augustus en wensen Carlos heel veel succes bij deze nieuwe uitdaging.

Bestuur en jeugdcommissie