Blessureleed speelt De Meer 1 (zon) parten tegen SV Ouderkerk

13 december 2009

Met nog twee wedstrijden te gaan tot aan de winterstop, moest De Meer vandaag geen punten verspelen om aansluiting te houden op koploper P&T. Op het knollenveld van SV Ouderkerk kon De Meer moeilijk in haar spel komen, of was de verdediging nog niet aan de wedstrijd begonnen toen Ouderkerk in de 4e minuut de 1-0 op het scorebord zette? 1-0 achter al zo vroeg in de wedstrijd was niet het scenario dat coach Alarcon Vidal in gedachten moest hebben gehad. Ouderkerk, een jonge ploeg, moest het gedurende de eerste helft afleggen tegen de goed voetballende ploeg van aanvoerder Koen Straver. De Meer kreeg kansen en wist steeds meer op de helft van Ouderkerk het spel te maken.
Met een overtreding op de doorgebroken Ruben Peuchen in de 16 meter mocht spits Thomas Gesink de stand weer in evenwicht brengen. En zo gebeurde ook, 1-1. Met de blessure van spits Stefan de Vries moest de coach het elftal op een aantal plaatsen wijzigen. Goed om te zien was dat het veldspel verzorgd bleef. De Meer was vandaag de beter voetballende ploeg. In de tweede helf kon Ouderkerk alleen nog met lange ballen gevaarlijk worden. De enige fout van keeper Ruben Schinkel was de aanleiding tot de 2-1 voor Ouderkerk. Het blijft een dilemma voor een keeper. Moet je nou wel voor de bal gaan, of niet. De twijfel bij keeper Schinkel werd genadeloos afgestraft en De Meer kon weer opnieuw beginnen. De volgende tegenslag diende zich aan na een duel om de bal, waarbij verdediger Yan Balijon het veld geblesseerd moest verlaten. Niks geen aanpassingen bij De Meer. Zij ging door waar zij gebleven was en dat was de jacht op de gelijkmaker. Vandaag was het de dag van spits Thomas Gesink. Met de gelijkmaker (2-2) heeft hij vandaag zijn klasse getoond. De Meer wilde meer, maar kon geen barriere slechten die Ouderkerk voor de goal had opgetrokken. Helaas. Met een gelijkspel en de inhaalwedstrijd op zondag 20 December tegen Sporting Amsterdam heeft De Meer vandaag in ieder geval niet de aansluing met de koploper verloren.