Bespeelbaarheid kunstgras in de winter

22 januari 2019 - Door: KNVB

De kunstgrasvelden mogen niet worden gebruikt als ze zijn bevroren, als er sneeuw op ligt en als de ondergrond aan het ontdooien is (opdooi). Wilt u weten of u kunt spelen op de velden, neem dan contact op met de beheerder of kijk of er borden langs het veld staan. Als de gemeente constateert dat er op eigen gelegenheid sneeuw wordt geruimd, is de vereniging en/of de andere partij aansprakelijk voor eventueel ontstane schade. Herstel- en reparatiekosten berekenen wij door.

Bent u aangesloten bij de KNVB en door een beheerder geïnformeerd over een afgelasting? Geef dit dan door aan de KNVB in de Wedstrijdzaken-app. Op die manier zijn de tegenstanders en de KNVB direct op de hoogte.

Veiligheid van sporters en beschadiging kunstgrasvelden voorkomen

In de winter geldt op sommige momenten een speelverbod op de kunstgrasvelden. Het is voor de eigen veiligheid van de sporters belangrijk dat zij zich hier aan houden.

Daarnaast voorkomt een speelverbod beschadiging van de velden. De ervaring leert dat de velden het snelst weer bruikbaar zijn als er tijdens en na vorst niet op wordt gesport.