Bericht van de KNVB; hoe nu verder? [Update]

5 december 2012

De KNVB heeft dinsdagochtend onder meer na een goed gesprek met twee bestuursleden van SC Buitenboys tot een aantal maatregelen besloten, in vervolg op het overlijden van grensrechter Richard Nieuwenhuizen.

1. Alle wedstrijden in het amateurvoetbal voor komend weekend worden afgelast, inclusief de BeNe League voor vrouwen en het zaalvoetbal op vrijdagavond.
2. Voorafgaand aan alle wedstrijden betaald voetbal zal een minuut stilte in acht worden genomen.
3. De teams en arbitrage in het betaald voetbal zullen komend weekend rouwbanden dragen.
4. De algemene vergadering amateurvoetbal - die gepland stond voor aanstaande zaterdag - wordt tot nader order uitgesteld.

De afgelaste wedstrijden worden door de competitieleiders opnieuw vastgesteld. Bekijk hier in welk weekend dit zal zijn.

In de onderstaande brief kunt u lezen welke stappen de KNVB probeert te nemen inzake het voetbalgeweld van afgelopen weekeinde. U kunt de brief hier inzien.