Alliance\'22 maatje te klein voor De Meer 1 (zat)

5 december 2009

Met vandaag weer een prachtig gemaaid kunstgrasveld speelde De Meer vandaag een van zijn betere wedstrijden. Een voltallige selectie was in afwachting van de 11 namen die aan de aftraf mochten beginnen. Nee, wel teleurgestelde gezichten van de wissels, maar al snel het besef dat ook zij deel uitmaken van de ploeg. Alliance\'22 is een ploeg waartegen De Meer het de laatste twee ontmoetingen heeft laten liggen. Kortom het was tijd vandaag voor revanche. Vanaf de aftraf was De Meer scherp. Er werd vooruit verdedigd met het gevolg dat De Meer continue op de helft van Alliance\'22 speelde. De laatste linie onder leiding van Massi Aoudjan stond als een huis. Er was veel ruimte de bal rond te spelen om het juiste moment te vinden de bal diep te spelen. Spits Joost van Leeuwen was vandaag het ideale aanspeelpunt. De Meer kwam 10 minuten voor rust door een prachtige goal van Edwin Gouw op 1-0. In de rust smaakte de thee dan ook goed. De puntjes werden op de I gezet en het besef bij de groep was dat er vandaag zeker 3 punten konden worden binnengehaald. Na rust een beter De Meer met veel kansen op een monsterscore, maar de keeper van Alliance\'22 was een lastig obstakel. Uiteindelijk de 2-0 door spits Joost van Leeuwen. De wedstrijd was gespeeld. Alliance\'22 kon niet door de verdediging van De Meer heen komen zodat de verdediging vandaag met de 0 op het scorebord het veld kon verlaten. De Meer blijft koploper in de 4e klasse D met nog 9 wedstrijden te spelen. Volgende week uit naar SV Hoofddorp om 14:30 uur.