Update Coronaregels s.v. De Meer

26 augustus 2020 - Door: Bestuur

Beste leden,

We zijn blij dat er weer gevoetbald kan worden!
Echter zijn er wel een aantal regels waar we ons ivm. corona aan moeten houden.

We verzoeken iedereen vriendelijk om op ons sportpark overal de 1,5 meter afstand in acht te nemen. Houd ook aan het veld en op het terras afstand tot elkaar.

Dit heeft als consequentie dat er minder mensen tegelijk gebruik kunnen maken van de kleedkamers en kantine. We rekenen op jullie oplettendheid en medewerking zodat we het hele seizoen open kunnen blijven en lekker voetballen.

We verzoeken jullie om onderstaande punten met jullie team te delen:

• Kom in wedstrijdtenue / sportkleding
  • Meld je op wedstrijddagen bij de bar (1 persoon van het team)
  • We proberen iedereen een kleedkamer te geven, dit betekent dat:
  • Er maximaal 6 spelers van 18jr en ouder tegelijk in de kleedkamer mogen zijn, er mogen maximaal 3 spelers van 18jr en ouder tegelijk douchen. Hoewel er per team dus in shifts omgekleed en gedoucht zal moeten worden is het niet zo dat de kleedkamers langer ter beschikking gesteld kunnen worden. We vragen jullie dan ook om uiterlijk 20 minuten na afloop van de wedstrijd de kleedkamer te verlaten.
  • Spelers jonger dan 18jr mogen met het voltallige team in een kleedkamer zijn.
  • Geef elkaar in de gangen de ruimte
  • Volg in kantine de richtingen die met pijlen aangegeven zijn

Gelukkig hebben we sinds de verbouwing een groot terras tot onze beschikking waar na de wedstrijd (op corona veilige afstand van elkaar) nog wat gedronken kan worden. Ga hier wijs mee om, een persoon haalt drankjes voor het hele team bijv. zodat we ook met de beperkte ruimte in de kantine toch de 1,5 meter afstand kunnen bewaren.

Daarnaast blijven natuurlijk de ‘standaard’ regels van kracht:

• Blijf thuis bij verkoudheidsklachten en verhoging / koorts.
  • Blijf thuis als een lid van je huishouden corona heeft
  • Blijf thuis als je nauw contact hebt gehad met iemand die corona heeft
  • Was bij aankomst en na de wedstrijd je handen

We hopen op jullie begrip en medewerking – ook wij moeten ons aan de richtlijnen houden willen we de kantine open kunnen houden. Daarnaast willen we allemaal natuurlijk gezond blijven om samen een mooi seizoen te hebben.

De komende periode zien we als proefperiode, als de regels niet voldoende nageleefd worden dan zullen we deze aan moeten passen/ aanscherpen. Neem dus je verantwoordelijkheid en spreek desnoods een ander aan. Samen kunnen we voorkomen dat we de deuren moeten sluiten.

Verder wensen wij iedereen veel spelplezier na een hele lange periode waarin dit niet mogelijk was. Wij kijken uit naar een mooi en bijzonder seizoen bij De Meer.

Bestuur s.v. De Meer