Jeugdfonds Sport Amsterdam

16 november 2020 - Door: Ledenadministratie

Is er thuis te weinig geld om je kind te laten sporten? Het Jeugdfonds Sport Amsterdam helpt! Het Jeugdfonds Sport Amsterdam betaalt de contributie en eventueel de benodigde attributen. Zo kunnen ook kinderen uit gezinnen waar weinig geld is, lid worden van een sportclub.

Hoe werkt het?

Via deze link kun je een aanmeldformulier downloaden en invullen. Dit formulier moet dan opgestuurd worden naar het Jeugdfonds Sport. Een aanvraag kan in worden gediend door een intermediair. Dat is een ouder- en kindadviseur, een (gym)docent, maatschappelijk werker, jeugdzorgmedewerker. Hij of zij kent de spelregels en weet of je kind in aanmerking komt.

Je dient zelf je kind aan te melden bij de club, dat doet het Jeugdfonds Sport niet. Volg eventueel een proefles om zeker te weten dat je kind op deze club wil sporten.

Na een goedkeuring van de aanvraag bij het Jeugdfonds Sport, wordt de bijdrage rechtstreeks aan de sportclub of vereniging betaald. Je ontvangt eventueel ook een waardebon voor sportattributen, die ingeleverd kan worden bij een winkel in de buurt. De intermediair kan daar meer over vertellen.

Meer weten over de werkwijze van het Jeugdfonds Sport Amsterdam? Lees hier verder.